Woon je al 6 jaar in Zuid-Oost dan kunnen we je voorrang verlenen tijdens het toewijzen van woningen.

Veelgestelde vragen

Hoe werkt het inschrijfproces?

Je kunt je inschrijven via de button ‘inschrijven’ en de volgende stappen volgen. Je vult je gegevens in, upload een kopie van je ID, kopie van je bankpas en een recente loonstrook. Zodra jij geselecteerd bent, word jij daarover geïnformeerd per mail.

Wanneer hoor ik iets over mijn inschrijving?

Binnen 24 uur krijg jij een reactie van een van onze medewerkers van het verhuurteam op jouw inschrijving.

Hoe worden de woningen toegewezen?

Via een automatisch toewijzingssysteem en op basis van iemand zijn of haar voorkeur zullen de woningen toegewezen worden.

Kan ik mijn voorkeuren doorgeven?

Je kan maximaal tien voorkeuren doorgeven.

Wanneer is de oplevering?

De contracten zullen vanaf 3 juli 2023 starten. 

Mag je hier met twee mensen wonen?

Het is toegestaan om met twee personen in de studio te wonen, maar er zal maar één persoon de hoofdhuurder zijn en op het contract staan.

Welke inkomensnorm gelden er?

Dit verschilt per studio maar het staat allemaal beschreven op de website DE FLIER onder de button ‘Huisvestingsvergunning’.

Er geldt een minimale inkomensnorm van 3x de kale huur. Kun je hier niet aan voldoen, lever dan een overzicht van je eigen vermogen aan of vraag het verhuurteam om hulp.

Is er een waarborgsom van toepassing?

Ja, er wordt een borgsom van €1250,00 gevraagd.

Welke documenten moet ik uploaden?

De huurder dient een kopie van de ID of het paspoort, een kopie van de bankpas en een recente salarisstrook te sturen. 

Hanteren jullie ook een voorrangsregeling voor kandidaten woonachtig in Amsterdam Zuid-Oost?

Ja, we hanteren een voorrangsregeling voor kandidaten woonachtig in Amsterdam Zuid-Oost. Woon je al langer dan 6 jaar aaneengesloten in Amsterdam Zuid-Oost dan geven wij jou voorrang tijdens het toewijzen van onze woningen.

Wat voor type huurovereenkomst wordt er aangeboden?

Het contract is voor onbepaalde tijd, wat betekend dat er geen maximale huurperiode is. De minimale huurperiode is 12 maanden. Wil je korter huren? Vraag ons verhuurteam naar de mogelijkheden. Aan jongeren tot 28 jaar oud bieden we standaard een jongerencontract aan, dit contract heeft een maximale duur van 5 jaar. 

Hoe bereken ik mijn bruto jaarinkomen?

Deze informatie kan je ophalen bij de Belastingdienst of op je jaaropgaaf.

Betaal ik naast de huurprijs ook servicekosten?

Ja, je betaalt naast de huurprijs ook servicekosten. Dit wordt op onze website DE FLIER onder de button ‘woningzoeker’ beschreven.

Waaruit bestaan de maandelijkse servicekosten?

De servicekosten bestaan uit gas, water, licht en internet, wat betekend dat je hier zelf geen contract voor hoeft af te sluiten. Dit wordt duidelijk uitgelegd in het contract wat je ontvangt als je geselecteerd bent.

Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen heb over mijn inschrijving?

Neem contact op via het contactformulier op onze website DE FLIER

Wat is een huisvestingsvergunning en hoe vraag ik deze aan?

Dit wordt beschreven op de website DE FLIER onder de button ‘Huisvestingsvergunning’.

Wat is een Ockto check?

De Ockto check haalt de relevante gegevens over je huishouden, inkomen, bezittingen en schulden op. Met de Ockto check kan je je persoonsgegevens ophalen bij verschillende overheidsorganisaties en banken (Belastingdienst, UWV, DUO, Mijn Overheid, Mijnpensioenoverzicht en je inkomsten en uitgaven) om te delen met organisaties die hiernaar vragen.

Hoe is de bereikbaarheid van het gebouw?

De Flier – Het is ongeveer 15 minuten lopen vanaf het station Bijlmer Arena. Het pand grenst aan de Bijlmerdreef en vanaf daar kun je op iedere snelweg komen.

Hoe zit het met parkeren?

De Flier – Er is een parkeergarage genaamd Amsterdamse poort onder het gebouw. Er zijn geen parkeerplaatsen te huur. Er is een fietsenstalling onder het pand voor de huurders.

Welke type studio’s/appartementen zijn er?

We hebben verschillende type studio’s en appartementen. Ben je hier nieuwsgierig naar, kijk dan op onze website onder de button ‘woningzoeker’ DE FLIER

Hoe ziet de keuken eruit?

De keuken is voorzien van een inductiekookplaat, een wasbak, kastjes en lades, een koelkast en een combi-oven en magnetron.

Hoe ziet de badkamer eruit?

De badkamer is voorzien van een toilet, wasbak met spiegel en een douchecabine.

Wat moet ik zelf meebrengen naar de woning?

De woning is niet voorzien van beddengoed, handdoeken, keukengerei, televisie en al je persoonlijke spullen.

Is er een wasruimte aanwezig?

Er is een algemene wasruimte aanwezig op de begane grond. De wasmachines en drogers werken via het Pay2Wash systeem. Als je een account aanmaakt kan je er geld op zetten en daarmee kan je wassen/drogen. Wassen kost € 4,25 en drogen kost €2,75 per keer.

Mag je boren in de muren?

Je mag niet boren in de muur.

Wat is de afmeting van mijn studio/appartement?

We hebben verschillende type studio’s en appartementen. Ben je hier nieuwsgierig naar, kijk dan op onze website onder de button ‘woningzoeker’ 

Mag ik mijn eigen meubels meenemen?

Alle studio’s & appartementen worden gemeubileerd en gestoffeerd opgeleverd en het is niet mogelijk om eigen meubels te plaatsen. Je mag de studio aanvullen met persoonlijke spullen.

Krijg ik ook beddengoed en keukengerei?

Beddengoed en keukengerei zijn niet aanwezig, dat dien je zelf mee te nemen.

Wat is de afmeting van het bed?

Dit verschilt per woning n heeft te maken met de oppervlakte van je studio of appartement. Je kunt dit bij het verhuurteam navragen.

Zijn huisdieren toegestaan?

Huisdieren zijn niet toegestaan.`

Is het complex bewoonbaar voor minder validen? 

Nee, helaas zijn de studio’s en appartementen hier niet op aangepast. 

Kan ik hier met kinderen wonen? 

Nee, de appartementen en studio’s zijn niet kindvriendelijk. 

Zijn er voor bezoekers parkeerplaatsen beschikbaar? 

Nee, onze parkeerplaats is uitsluitend voor bewoners. Bezoekers kunnen op eigen kosten in de wijk parkeren bij bijvoorbeeld Parkbee.